bal hasáb

Már csak az a kérdés, hogy mi legyen a nevünk. - Pl. Csábos Homer Simpson +3! -Nekem tetszik! -Hát..nem'tom, talán mást. -Nem, olyan név kell, ami vicces, de egyre kevésbé, ha többször hallja az ember. Például a B-dúr!

Szerzők

az előző részek tartalmából

a halál és a leányka

2010.10.25. 20:21 | check/fold | Szólj hozzá!

- Mi van akkor, amikor valaki meghal? Mi történik vele?

 

Apám bármit felelhetett volna rá, s igaz lett volna. Igaz, mert ő mindent tudott. Tudta, hogyan kell megmosni a fogamat, tudta, hogyan jön a hang a hangszóróból, tudta, milyen érzés, ha megnyalom a távirányítóban lévő elemet, nem félt a sötétben, és felérte a villanykapcsolót. Eleget tudott a világról, s ha kérdeztem megfelelt rá.

Megértettem, hogyha valaki meghal, soha többé nem beszélhetek vele. Hogy a teste elporlad, és ő megszűnik létezni, élni. Utána nem fáj neki. Ez fontos volt számomra. Miután meghalunk, már nem fáj. Ez megnyugtatott.

 

- Én is meg fogok halni?

- Igen.

 

 

Akkor nem kérdeztem rá mennyre és pokolra. Engem három-négy évesen nem foglalkoztatott Isten, mert nem volt világos összefüggésben a halállal.

De apám válaszában nem csak az volt meghatározó, hogy őszintén felelt, hogy megtisztelt engem, néhány éves leányát.

Az igazság első pillanata akkor jött el, mikor azt kérdeztem:

 

- Honnan lehet mindezt tudni?

- Nem tudhatjuk biztosan.

 

Címkék: kezdet valóság régen

A bejegyzés trackback címe:

https://punettes.blog.hu/api/trackback/id/tr662398425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása